fredag 8 januari 2010

Ett hundra tjejer

Nyss sett filmen "100 Girls", har visserligen sett den säkert
10 gånger innan men jäklar va bra den filmen är.
En film som alla borde se, kanske till och med i skolan.
Filmen belyser både män och kvinnor sätt att se på varandra.
Skildrar verkligheten otroligt bra, tror jag. Jag kan ju inte
svara för någon annan speciellt inte det motsatta könet, men
personligen så tycker jag det mesta stämmer in väldigt bra.

Visserligen går det lite emot det jag skrev i tidigare inlägg,
att killar är så självsäkra fast egentligen hänger det nog ihop
tjejer tror att vi är det, många är också det men jag tror de
flesta känner sig som Matthew i filmen innerst inne.
Alla har nog något att lära av den här filmen klart se värd
intressant film från college som speglar ungdomars (och
vuxnas) syn på varandra, sex och allmänt sammhällets genus-
perspektiv.

Usch vad jobbigt, ska man behöva bestämma sig för fest
eller lonely night i lägenheten nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar