lördag 16 januari 2010

Jobba ikapp...

Som sagt förra lördagen var det ju en del intressanta
samtalsämnen... speciellt en jag minns, börjar bli
mycket bloggad om jämställdhet och våldtäkt nu.
I Sverige är det olagligt att köpa sex men inte att
sälja, det låter visserligen sjukt men jag tycker det
är bra, svin ska man sätta ditt och många kan ju
inte hjälpa att de får gå på gatan, varför ska de åka
in eller få böter?
Sen är det klart, de sjuka brudarna som är ute och
suger kuk på tisdagskvällen medan mannen är
hemma och tar hand om barnen i tron om att tjejen
har grupparbete i skolan. Allt bara för att kunna
köpa de kläder man vill ha på NK.
Hur rubbad får man vara egentligen? Undrar om
det räknas som otrohet? Hon gör ju bara sitt jobb!
Nä usch fy skäms flickor!

Hissa
Min kommentar:
Köpa sex är precis samma som att våldta, fast du
betalar för att inte bli anmäld.
Som vanligt blir jag frågad om jag är dum i huvudet.
Som vanligt svarar jag "Ja, jag är dum i huvudet".
Tycker faktiskt det ligger lite i det, sex med någon
som egentligen inte vill ha sex med en måste väl ändå
vara våldtäkt! Jag tycker det är våldtäkt när killar
tjatar till sig sex från ex. yngre tjejer som kanske
har svårt för att säga nej.
Okej, våldäkt är kanske fel ord, lite för grovt kanske,
men sexuellt utnyttjande är det iallafall.

Dissa
Nej, jag kan nog inte dissa något den här gången,
alla har rätt till en egen åsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar