torsdag 21 januari 2010

ICA-Kort

Varit på ICA här i Dingle, skulle bara ha lite små grejer
och fick se att de hade "matlådor", förvaringsburkar för
20kr så jag tog 5st, tillsammans med en cola, mjölk,
ost och fönsterputs.
Väl framme vid kassan "339kr" så jag höjde på
ögonbrynen och fick frågan, har du ICA-kort för
rabatten på burkarna gäller bara med ICA-kort.
Nej men jag får väl skaffa, fick en blankett och ett
tillfälligt kort. -115kr, det kostade 223kr istället.
Men varför måste man ha ett jävla medlemskort
för att få rabatten för? Jag handlar antingen närmast
eller där jag tycker det är bäst och ICA i Dingle vinner
på båda, jag behöver inget stamkundskort för att fastna
på ICA. Menlösa jävla kort som bara gör plånboken
tjockare och klumpigare, det måste vara något
fruntimmer som kommit på den här grejen, stor plånbok
spelar ingen roll om man har handväska så det är bara
för att jävlas med oss män. Men se det långsiktigt vi
har den oftast i bakfickan vilket gör att man sitter snett
eller ojämnt, vilket belastar höft, rygg och nacke fel
och kan efter längden få problem med dem.
Mer kort=Mer ojämnt=Mer belastning=Mer problem
Försöker ni göra fler till sjukpensionärer med era
jävla medlemskort, bara för att golvmoppen inte uppfanns
på 1800-talet? Kan ju konstatera att ingen tjänar på
dessa kort, fri handel??? samma priser för alla? Behövs
inga stamkundserbjudanden, folk går dit är billigast,
bäst eller närmast. Konkurrera med det istället och ha
alltid samma priser.

Detta gäller ju inte bara livsmedelsbutiker, ica-kort kan
jag stå ut med, men så är det ju bensinkort också, jag som
tankar där jag behöver bensinen, onödigt att köra runt
på massa vikt bara för att anpassa tankningen efter var
"Min" mack ligger, inte bra för miljön, men man kan ju å
andra sidan ha flera kort och då faller ju ändå idén om
stamkundsrabatt.
Detsamma gäller speciellt klädaffärer, där man måste vara
kort-medlem för att få vissa förmåner, men här tror jag det
funkar, inte minst för kvinnor, jag tror helt ärligt att många
köper en kort-rabatterad tröja som de inte gillar så mycket i en
butik de har kort än att köpa en annan tröja för samma pris
som de gillar mer i en annan butik de inte brukar handla.

Bort med korten, identifikations kort är det ända som behövs
gör bankkort till tum-avtryck istället så kan vi gå fria...

Utan värk i höft, rygg och nacke!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar