tisdag 5 januari 2010

Varför Blogga???

Varför tycker du jag ska blogga???
Jag är helt värdelös på det, jag lovar.
Jag hatar bloggar.
Folk skriver sin dagbok och publicerar den offentligt
så alla får läsa, ställ dig frågan, hade du blivit sur...
om dina föräldrar stulit och läst din dagbok under sängen?
om en kompis läst den medans du gick till köket och åt?
Nähänä okej då.
Men sen finns det väl olika sätt att blogga på,
det jag hatar är de som beskriver vad de gjort under
dagen som nått jävla skol schema..
Imorse var det mycket skrik på bussen
När jag kom hem gjorde jag ingenting
Sedan gjorde jag nånting och efter det
gjorde jag ingenting och sedan gjorde
jag det innan jag gick till sängs, för imorgon
ska jag göra det, kommer bli jättekul och sen
ska jag göra det och det och det och det...
Men förfan det är inte intressant!!!

Sen finns det ju de som skriver ner sina känslor
det är ju betydligt roligare, fel ord.. intressantare
att läsa.
Det är nog inte min grej alls, det kanske beror
på att jag inte kan prata om sånt, det är nog bara
det att jag avundas de som kan men ändå
skulle det kännas som om vem som helst
kan ta del av mitt privatliv.
Och man klagar på att FRA-lagen skulle kränka
på den personliga integriteten... jaha ja, och det
gör inte en blogg???

Så vad ska jag med det här till???
Inte ett jävla skit, men för läsarnas skull...
Det får nog helt enkelt bli en Hissa och Dissa blogg.
Skriva så mycket skit som möjligt (och självklart
något positivt, om det nu skulle inträffa).
De allra flesta klagar på skitsnack men faktum är
att 99% av alla människor gör det och är i behov
av det, inte för att klanka ner på andra utan för
att lyfta upp sig själv.
Ja så här får det bli, SÅ DET SÅ!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar